اطلاعیه
اطلاعیه
اطلاعیه

مجله پرومیکرز


3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
زمان کنونی: ۴/۲/۱۳۹۳, ۱۱:۱۶ عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Support
آخرین ارسال: sajjad3011
پاسخ: 4
بازدید: 1969

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امیتازات : 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
نویسنده پیام
Support
تیم مدیریت
*



ارسال ها: 392
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹

زبان برنامه نویسی :
موتور بازیسازی :
شماره کاربر: 4
تخصص های من :
گرافیست
آفلاین
سپاس ها: 1
سپاس شده 1215 بار در 316 ارسال
ارسال: #1
3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
مقایسه Maya و 3dmax :
اگر در یک جمله بسیار خلاصه ومختصر یک کاربرد را برای هر یک از این دو نرم افزار ذکر کنیم می توان گفت که Maya نرم افزاری است برای استفاده در صنعت فیلم سازی و 3dmax نرم افزاری است برای کمک به ساخت بازی های رایانه ای .

[تصویر: 1298118104_maya-vs_-3ds-max.jpg]

درابتدا مقدمه ای را خواهیم گفت و آن این است که این دو نرم افزار شباهات های بسیاری دارند و تقریباً کارایی هر دو یکی می باشد اما اگر دقیق تر شویم تفاوت ها نمایانگر می شوند و اولین تفاوت در قیمت این دو نرم افزار است به طوری که نرم افزار مایا با قیمت بالاتری نسبت به 3dmax به بازار عرضه می شود تفاوت دیگر در یادگیری می باشد به طوری که نرم افزار مایا پیچیدگی های خاص خود را دارد و برای کسانی که وارد این حیطه می شوند اولین پیشنهاد 3dmax است . ولی تفاوت عمده ای که بسیاری از کارشناسان بر آن واقفند اختلاف در کمیت می باشد چرا که نرم افزار 3dmax در خلق تعداد زیادی کاراکتر موفق تر می باشد و کسانی که با این دو نرم افزار آشنایی داشته باشند می دانند که 3dmax گزینه بسیار مناسبی برای ساخت Video Game بوده به طوری که با این نرم افزار شما قادر خواهید بود تا تعداد فروانی از کاراکتر را در زمان کوتاهی خلق کنید که می توان گفت که یکی از ضعف های مایا در این قضیه می باشد . اما به واقع اگر به کارایی این دو نرم افزار نگاه کنیم می بینیم که شاید واقعاً این یک ضعف برای مایا نیست چرا که اهداف خلق این دو نرم افزار به گونه ای دیگر است در واقع می توان گفت که فراوانی کاربرد مایا به بخش سینما و تلویزیون بر می گردد که قدرت این نرم افزار را در این صنعت می توان به خوبی مشاهده کرد قدرت بسیار بالا در Animation وRendering این نرم افزار را بسیار متمایز کرده ، از دیگر خصوصیات مایا که قابلیت Rendering بالا می باشد این است که شما قادر به خلق آثاری با طول مدت زمان بیشتری می باشید یعنی اینکه مایا قادر خواهد بود تا انیمیشن هایی با طول مدت زمان بیشتری در اختیار شما بگذارد ، نرم افزار مایا پکیج کاملی برای فیلم سازی و صنعت فیلم و سینما می باشد . بسیاری معتقدند که 3dmax گزینه ی بسیار خوبی برای ساخت انیمیشن های کوتاه مدت مانند تیزرهای تبلیغاتی می باشد . قابلیت 3dmax برای مدل سازی بهتر از مایا می باشد و گزینه ی خوبی برای بازیسازی بوده و در این صنعت به عنوان یک پکیج کامل می باشد اما کاربرد های دیگر این نرم افزار در معماری و طراحی صحنه و ... می باشد .

هرگونه کپی برداری بدون ذکر نام منبع ممنوع می باشد .
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۰/۱۱/۱۳۸۹ ۰۵:۰۳ عصر، توسط Support.)
۳۰/۱۱/۱۳۸۹ ۰۳:۵۶ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط AliScan ، smehraban ، fairsalar ، rahro ، sameh ، sajjad3011 ، aminblog76
AliScan
3D Modeling
مدیر انجمن
*



ارسال ها: 806
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹

زبان برنامه نویسی :
موتور بازیسازی :
شماره کاربر: 11
تخصص های من :
مدلساز
آفلاین
سپاس ها: 777
سپاس شده 1447 بار در 565 ارسال
ارسال: #2
RE: 3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
سلام
مطلب جالبی بود.چند سال قبل که می خواستم وارد صنعت سه بعدی بشم همین سوال برام پیش اومده بود. بعد مکس رو انتخاب کردم و بعد رفتم سراغ مایا.به نظر من اگه مدلسازی فقط بخوای مکس بهتره مخصوصا واسه بازی بخواهی مدل بزنی.و مایا هم همین جور که در مطلب بالا ذکر شده بود پیچیدگی خاص خودش رو داره و بدرد ساخت انیمیشن های رئل تایم خیلی می خوره.همین جور در صنعت سینما(Match Movie)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
]
[ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
]
۳۰/۱۱/۱۳۸۹ ۰۴:۲۷ عصر
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
alireza1374
کاربر مشتاق
*



ارسال ها: 332
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹

زبان برنامه نویسی :
موتور بازیسازی :
شماره کاربر: 24
تخصص های من :
انتخاب نشده
آفلاین
سپاس ها: 80
سپاس شده 286 بار در 163 ارسال
ارسال: #3
RE: 3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
مطالب جالبی بود
استفاده کردم
۱۲/۱۲/۱۳۸۹ ۰۷:۳۴ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
AMG
کاربر مشتاق
*



ارسال ها: 126
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹

زبان برنامه نویسی :
موتور بازیسازی :
شماره کاربر: 28
تخصص های من :
آفلاین
سپاس ها: 39
سپاس شده 140 بار در 64 ارسال
ارسال: #4
RE: 3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
من شنیدم 3dmax رو از روی مایا درست کزدن یا یه همچین چیزی
که بعضی کارای اسونو با اون پیچیدگی انجام ندن

همیشه سورس بذارsad
۱۲/۱۲/۱۳۸۹ ۰۸:۵۱ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
sajjad3011
کاربر فعال
*



ارسال ها: 1,303
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۲

زبان برنامه نویسی :
موتور بازیسازی :
شماره کاربر: 7528
تخصص های من :
انتخاب نشده
آفلاین
سپاس ها: 1008
سپاس شده 1873 بار در 791 ارسال
ارسال: #5
RE: 3dmax یا Maya ! با کدامیک شروع کنیم ؟
شرمنده به خاطر بالا آوردن این انجمن قدیمی.
من هم max 2015 هم maya 2015 رو گرفتم .
به نظر خودم max واسه بازیسازی برای مبتدی ها بهتره.
چون بیشتر مدلهایی که دانلود می کنیم 3ds هست.
مایا قابلیت import فایل 3ds رو مستقیم نداره ولی 3dsMax داره.
---
من خواستم توی مایا 3ds file ای رو لود کنم نه open شئ نه import و خطا داد گفت فرمت ساپورت نمیشه.winking

امضا :
هرکس دو روزش یکسان باشد باخته است.
زمان را قدر بدان winking
۲۷/۱/۱۳۹۳ ۰۴:۱۸ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان