فناوری

استیکر کپشن استوری اینستاگرام

به تازگی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام بروزرسانی جدیدی در بخش استوری خود ایجاد کرده؛ در این آپدیت، به کاربران امکان داده شده تا کپشن (متن) به ویدئوهایشان اضافه کنند. استیکر جدید کپشن در استوری اینستاگرام به طور خودکار آنچه را که فرد در ویدئو بیان کرده به متن تبدیل می‌کند تا کاربران بتوانند ویدئو را بدون صدا تماشا کنند.

این شبکه‌ی محبوب اجتماعی در بیانیه‌ای اعلام کرده که ممکن است گاهی اوقات در جایی باشید که نتوانید صدای گوشی را پخش نمایید، اما همچنان بخواهید ویدئوهای دوستان‌تان را در مشاهده کنید. در این شرایط به‌لطف استیکر کپشن، کاربران می‌توانند به‌راحتی و به شکلی معنی‌دار حرف‌های خودشان را بیان کنند.

تایتانا لی، مدل و بازیگر زن که با معلولیت دست‌و‌پنجه نرم می‌‌کند، از مدت‌‌ها پیش خواستار اضافه شدن قابلیت کپشن خودکار به استوری اینستاگرام شده بود تا افردی که مشکل شنوایی دارند بتوانند به‌طور کامل با محتوا تعامل برقرار کنند. همچنین در سال گذشته میلادی، کپشن خودکار به IGTV اینستاگرام افزوده شده بود.

در سال‌های اخیر شرکت‌های فناوری زیادی در حال توسعه‌ی قابلیت‌های جدیدی می‌باشند تا افراد با توانایی‌های مختلف بتوانند از پلتفرم‌ها استفاده کنند. برای مثال شرکت گوگل در سال 2019 سرویس Live Transcribe را راه‌اندازی کرد. این سرویس به کسانی که ناشنوا هستند یا با مشکل شنوایی سروکار دارند، قابلیت تبدیل گفتار به متن را به‌صورت بلادرنگ ارائه می‌دهد.

اپل در سال 2020 سرویس People Detection را را‌ندازی کرد که به کاربران نابینا یا کم‌بینای آیفون و آیپد امکان می‌دهد بفهمند بقیه چقدر به آن‌ها نزدیک هستند. شرکت فیسبوک نیز در این راستا تلاش کرده بخش توضیحات تصاویر را برای کاربران نابینا و کم‌بینا بهبود ببخشد.

همچنین شبکه اجتماعی تیک تاک در ماه گذشته‌ی میلادی قابلبت کپشن خودکار را منتشر کرد. این قابلیت به‌صورت خودکار زیرنویس به ویدئوها می‌افزاید تا کاربران امکان خواندن محتوا را داشته باشند. خالقان محتوا می‌توانند پس از ضبط یا آپلود ویدئو، قابلیت کپشن خودکار را انتخاب کنند.

در حال حاضر استیکر کپشن اینستاگرام استوری فعلا در دسترس کاربران ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا، کانادا،‌ نیوزیلند، سنگاپور و ایرلند می‌باشد. اینستاگرام می‌گوید که امیدوار است بتواند قابلیت جدید را به‌زودی به کشورهای دیگری نیز اضافه نماید.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا