فناوری

توسعه دیتاسنترهای سرویس‌های ابری گوگل در کشورهای بیشتر

بر اساس گزارشات منتشر شده، گوگل برای اینکه بتواند عملکرد بهتری در رقابت با شرکت‌های فعال در حوزه سرویس‌های ابری داشته باشد، دیتاسنترهای خود را در چند کشور دیگری نیز نظیر شیلی، آلمان و عربستان گسترش داد. بر اساس اعلام شرکت گوگل، در طول سال‌های آینده چند کشور دیگر به سرویس‌های ابری این شرکت مجهز می‌شوند.

همچنین گوگل در سال گذشته دیتاسنترهای سرویس‌های ابری خود را در اندونزی، کره جنوبی و ایالت‌های لاس‌وگاس و سالت لیک سیتی آمریکا گسترش داده بود. در طول 12 ماه آینده نیز کشورهای فرانسه، ایتالیا، قطر و اسپانیا تحت پوشش سرویس‌های ابری گوگل قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر گوگل 24 منطقه مختلف شامل 73 حوزه را تحت پوشش قرار داده است که مشمول کشورهایی که قرار است تحت پوشش قرار بگیرند، نمی‌شود.

سرویس Azure مایکروسافت با اختلاف زیادی نسبت به دیگر شرکت‌ها، پیشتاز رقابت گسترش سرویس‌های ابری است. البته به نظر می‌رسد گوگل با اضافه کردن 12 منطقه جدید، از سرویس‌های AWS آمازون پیشی بگیرد.

رقابت سرویس‌های ابری به‌زودی از راه‌اندازی دیتاسنترهای بزرگ خارج و متمرکز بر روی منطقه‌های کوچک‌تر و محیط‌های شهری قرار می‌گیرد. این نزدیکی باعث می‌شود شرکت‌ها و سرویس‌ها بهتر با مشتری‌ها در ارتباط باشند. در طی سال‌های گذشته، گوگل سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه سرویس‌های ابری صرف کرده است؛ اما سرویس ابری آن ضعیف‌تر از رقبا فعالیت می‌کند. تا 3 سال پیش گوگل تنها 13 منطقه را پوشش می‌داد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا