فناوری

تبلیغ ردیت در سوپر بول

چند روز پیش، مسابقه‌ی بزرگ سوپر بول Super Bowl آمریکا به‌صورت زنده پخش شد. هر ساله در پخش زنده‌ی این مسابقه، شرکت‌های بزرگی به تبلیغات می‌پردازند به طوری که هزینه هر 15 ثانیه تبلیغ چند میلیون دلار است.

معمولا هر سال شرکتی جدید در تبلیغات سوپر بول ظاهر می‌شود تا پیغام یا اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کند. امسال این جایگاه متعلق به ردیت Reddit بود. ویدئوهای مربوط به خودرو در حال پخش بودند که ناگهان لوگو ردیت و سپس پیغام این شرکت با عبارت «وای، این کار واقعا جواب داد» روی صفحه نمایش ظاهر شد.

ردیت در پیامی کوتاه بیان کرد تمامی بودجه‌ی بازاریابی خود را خرج هزینه‌ی پنج ثانیه تبلیغ در مسابقه‌ی سوپر بول کرده است. ردیت در این پیام گفت کسانی که در شُرُف باخت می‌باشند، با جمع‌کردن ایده‌هایشان روی موضوعی مشترک، نسبت به اهدافشان می‌توانند دست پیدا کنند.

آنچه که ردیت عنوان کرده است به جنجال اخیر مربوط به ساب‌ردیت WallStreetBets/ مربوط است. در هفته‌های گذشته، کاربران ردیت در ساب‌ردیت WallStreetBets/ گردهم آمدند تا دسته‌جمعی سراغ خرید سهام برخی شرکت‌ها بروند و ارزش آن‌ها را افزایش محسوسی دهند. با خرید ناگهانی سهام، ردیتورها توانستند ارزش سهام شرکت‌هایی مثل گیم استاپ (GameStop) و AMC را بسیار افزایش دهند و با این‌ کار سراغ رقابت با وال‌استریت بروند.

میزان اثرگذاری تبلیغ سوپر بول ردیت در گذر زمان مشخص می‌شود اما آنچه اهمیت دارد این تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها با استقبال درخورتوجهی روبه‌رو شده است.

ردیت اخیرا توانسته سرمایه‌ای 250 میلیون دلاری جذب کند. این شرکت که اکنون 6 میلیارد دلار ارزش دارد، می‌خواهد در سال جاری میلادی تعداد کارمندان خود را از 700 نفر به حدود 1.400 نفر برساند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا