شبکه‌های اجتماعی

کلاب هاوس به دنبال سرمایه گذاری

در پی موفقیت عظیم پلتفرم کلاب هاوس (Clubhouse)، شرکت‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر کار روی نسخه‌ی اختصاصی خودشان از پلتفرمی برای گفت‌و‌گوی آنلاین صوتی را شروع کردند. توییتر تصمیم داشته که کلاب هاوس را با پرداخت 4 میلیارد دلار از آن خود کند؛ اما پروسه کار مطابق انتظار پیش نرفته است. بر اساس گزارشات منتشر شده، کلاب هاوس مذاکرات را آغاز کرده تا بودجه‌ی بیشتری بوسیله سرمایه‌گذاران تأمین کند. توییتر یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که با کلاب هاوس مشغول مذاکره است.

شرکت توییتر و کلاب هاوس در طی ماه‌های اخیر مذاکراتی را بین یکدیگر انجام داده‌اند؛ البته ظاهرا به‌دلایلی نامشخص، توییتر از تصمیمش منصرف شده و پرونده‌ی خرید کلاب هاوس را بسته است. احتمالا توییتر پس از بررسی شرایط متوجه شده که سرویس اختصاصی خود با نام عنوان Spaces قادر است به تنهایی و بدون نیاز به خرید سرویسی مثل کلاب هاوس، به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

پلتفرم کلاب هاوس سال 2020 معرفی شد و اوایل سال 2021 به‌دلیل حضور افراد مشهوری مانند مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در آن، به محبوبیت فراوانی رسید. کلاب هاوس شامل اتاق‌های مجازی است که امکان می‌دهد با افراد دیگر به گفتگو و تبادل‌ نظر بپردازید. این پلتفرم فعلا در انحصار آیفون قرار دارد و در دومین ماه از سال جاری میلادی به بیش از 8 ‌میلیون دانلود رسیده است.

در حال حاضر نیز فیسبوک، لینکدین و اسپاتیفای نیز مشغول کار روی قابلیت مشابه برای پلتفرم‌هایشان می‌باشند. کلاب هاوس همچنان به‌دنبال سرمایه‌گذار برای پلتفرم خود می‌باشد؛‌ بااین‌حال، به‌دلیل تشدید رقابت در این حوزه، نمی‌توان آینده‌ی مشخصی برایش پیش‌بینی کرد. این شبکه‌ی اجتماعی در چند وقت اخیر با قابلیت‌هایی مانند پرداخت مستقیم تلاش کرده است جلو از‌دست‌رفتن کاربران پرشمارش را بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا