فناوری

قابلیت آفلاین تقویم گوگل

از این به بعد حتی در صورت آفلاین بودن می‌توانید با استفاده از جدیدترین به‌روزرسانی نسخه‌ی تحت‌وب تقویم گوگل یا گوگل کلندر (Google Calendar) به تقویم دسترسی داشته باشید.

شرکت گوگل در سال 2018 رابط کاربری سرویس تقویمش را بازطراحی کرد که در نتیجه، امکان دسترسی به داده‌های تقویم در داخل مرورگر بدون اتصال به اینترنت از بین رفت.

اخیرا در طی بیانیه‌ی جدیدی که گوگل در وبلاگ ویژه‌ خود منتشر کرده، از بازگشت این قابلیت به تقویم گوگل خبر می‌دهد؛ البته کاربران این قابلیت را باید فعال کنند. راهنمای فعال‌سازی قابلیت مشاهده‌ی تقویم در حالت آفلاین ازطریق وب‌سایت گوگل دردسترس می‌باشد.

این گزینه در وزهای آتی برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت و ممکن است شما الان آن را در بخش تنظیمات مشاهده نکنید.

وبلاگ گوگل صرفا می‌گوید کاربران سرویس ورکسپیس که قبلا با نام G Suite شناخته می‌شد، مقدور به دسترسی به این قابلیت هستند؛ اما در صفحه‌ی پشتیبانی گوگل، همچنان محدودیتی ذکر نشده. بر این اساس، هنوز دقیقا مشخص نیست مشاهده‌ی تقویم گوگل در حالت آفلاین دردسترس کاربران عادی هم قرار می‌گیرد یا خیر.

به‌منظور فعال‌سازی قابلیت یادشده، مراحل زیر را طی کنید:

  1. تقویم گوگل را باز کنید.
  2. در بخش بالا سمت راست، روی آیکون چرخ‌دنده و سپس گزینه‌ی Settings کلیک کنید.
  3. در سمت چپ زیر بخش General، روی Offline کلیک و سپس تقویم آفلاین را روشن کنید.
  4. روی Reload کلیک کنید.
  5. در بخش بالا سمت رابط کاربری راست تقویم، آیکونی نشان می‌دهد تقویمتان برای استفاده‌ی آنلاین در حال همگام‌سازی‌ است.
  6. وقتی فرایند همگام‌سازی تقویم تکمیل شد، وضعیت تقویم آفلاین به‌ حالت Ready درمی‌آید.
  7. وقتی آفلاین باشید، وضعیت تقویم روی Offline قرار می‌گیرد.
  8. هنگام آفلاین‌بودن این هشدار روی صفحه ظاهر می‌شود: «به‌نظر می‌رسد آفلاین هستید. برخی از قابلیت‌ها ممکن است کار نکنند.»

کاربران قدیمی تقویم گوگل از تغییرات چندین باره این سرویس کاملا آگاه اند. وقتی گوگل ابزار Gears را به‌‌دلیل استفاده از HTML5 کنار گذاشت، بازیابی قابلیت دسترسی آفلاین به تقویم تا اواخر سال 2011 طول کشید. این بار تفاوت بین حالت‌های آفلاین و آنلاین تقویم گوگل بسیار کمتر حس می‌شود؛ زیرا متصل‌شدن به اینترنت بسیار ساده‌تر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا