شبکه‌های اجتماعی

از دسترس خارج شدن موقت صفحه رئیس جمهور ونزوئلا در فیسبوک

پلتفرم فیسبوک به‌صورت موقتی صفحه‌ی نیکلاس مادورو، رئیس ‌جمهور ونزوئلا را از دسترس خارج کرد. بر اساس گزارشات منتشر شده، رئیس جمهور ونزوئلا قوانین فیسبوک را در رابطه با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده‌ در مورد ویروس کرونا، نقض کرده است؛ گفته می‌شود مادورو به نوعی «معجزه» برای درمان ویروس کرونا اشاره کرده بود.

این اولین باری نمی‌باشد که رئیس جمهور ونزوئلا در صفحات کاربری خود، که بر اساس ادعاهای کارشناسان بهداشت گمراه کننده نیز می‌باشند، درباره‌ی روش درمان ویروس کرونا مطرح می‌کند. در اوایل شیوع ویروس کرونا، توییتر یکی از توییت‌های مادرو مبنی بر وجود دمنوشی که می‌تواند ژن‌های واگیردار ویروس کرونا را نابود کند، حذف کرد. توییتر از پیش گفته بود که توییت رهبران را حذف نخواهد کرد مگر اینکه به ‌شکل صریح قوانین این شبکه‌ی اجتماعی را نقض کنند.

شبکه اجتماعی فیسبوک از زمان شیوع ویروس کرونا تلاش‌های بسیاری کرده که از انتشار اخبار و اطلاعات نادرست در رابطه با این ویروس در پلفرم خود جلوگیری کند؛ که تا حدی نیز به موفقیت رسیده است. همچنین فیسبوک، به پست‌هایی که اطلاعات نادرست ویروس کرونا در بر دارند برچسب اضافه کرده و کاربران را به اطلاعات رسمی هدایت می‌کند.

علاوه بر آن فیسبوک سیاست‌هایی را وضع کرده تا پست‌هایی که ممکن است به وارد شدن «آسیب‌های فیزیکی فوری» به کاربران منتهی شوند، حذف کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا