فناوری

افزایش قدرت تشخیص مکان‌های موردعلاقه توسط سیری

دستیار صوتی اپل یعنی سیری در برخی حوزه‌ها، عملکرد متوسطی دارد. کوپرتینونشین‌ها همواره در تلاش‌ میباشند تا عملکرد کلی سیری را بهبود ببخشند. در یکی از پست‌های نشریه‌ی Apple Machine Learning، به بررسی قدرت تشخیص نقاط موردعلاقه (POI) سیری پرداخته و مشخص گشت اپل در این حوزه توانسته است به پیشرفت‌هایی برسد.

برخی مکان‌ها روی نقشه، جزو نقاط موردتوجه یا POI کاربران محسوب می‌شوند. Siri در تشخیص این نقاط نیاز به بهبود و ارتقاء دارد و نمی‌تواند با دقت خوبی نقاط POI را روی نقشه به کاربران نمایش دهد. گاهی اوقات نیز حتی دچار خطاهایی می‌شود که کاربر نمی‌تواند به صحت اطلاعات اعتماد کند و در نهایت منجر به عدم اطمینان کاربر میگردد.

خوشبختانه، کوپرتینونشین‌ها متوجه شدند که با استفاده از داده‌های موقعیت مکانی، دقت تشخیص سیری برای شناسایی POI‌های محلی بیشتر خواهد شد. به‌طور‌ مشخص، هنگامی که طول و عرض جغرافیایی گوشی آیفون تعیین شود، سیری می‌تواند به پایگاه داده‌های نقاط موردعلاقه یا POI منطبق بر یکی از 169 منطقه‌ی جغرافیایی ایالات متحده دسترسی داشته باشد و براساس درخواست کاربر، گزینه‌های محلی موجود را به وی نمایش دهد.

از نظر سرور، شرکت اپل، بیش از پنج هزار ساعت داده‌های کلامی و گفتاری را به سیستم آموزش داده و از مدل زبانی که قابلیت به‌روزشدن ساده‌ای دارد و مدیریت بر آن نیز سخت نیست، استفاده می‌کند که می‌تواند به‌طور مرتب POI‌های جدید مربوط به کسب‌و‌کار را به‌خوبی نشان دهد.

منطقه تحت آزمون خطای Geo-LM خطای General LM خطای نسبی
بوستون ۲۴.۳ ۱۳.۷ ۴۳.۶
شیکاگو ۲۶.۳ ۱۵.۲ ۴۲.۲
لوس انجلس ۲۴.۴ ۱۲.۶ ۴۸.۴
مینیاپولیس ۱۹.۶ ۱۰.۷ ۴۵.۴
نیویورک ۲۷.۳ ۱۵.۷ ۴۲.۵
فیلادلفیا ۲۵.۸ ۱۵.۰ ۴۱.۹
سیاتل ۲۴.۸ ۱۳.۸ ۴۴.۴
سانفرانسیسکو ۲۶.۵ ۱۵.۱ ۴۳.۰

براساس آزمایش‌های مختلفی که در سطح شهر صورت گرفته، میزان خطای سیری در تشخیص محبوب‌ترین POI‌ها حدود 48.4 % کاهش یافت. در بدترین شرایط، میزان خطا‌ در تشخیص POIهای محبوب در لس‌آنجلس از 24.4 % قبل از بهبود، به 12.6% کاهش یافت.

در دیگر شهرها نظیر نیویورک، کاهش خطا نزدیک به 42% بود و در کل خطایی حدود 15.7% را به ثبت رساند. البته باید اضافه کنیم که استفاده از اطلاعات موقعیت‌مکانی، تاثیری در توانایی سیری برای پردازش درخواست‌های غیر POI نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا