اینترنت

به سرقت رفتن باتری برخی سایت‌های مخابراتی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه هیئت دولت بیان کرد: باتری‌ سایت‌های مخابراتی در برخی از نقاط کشور سرقت شده و در برخی مناطق به‌دلیل رسیدگی نامناسب اپراتورها فاسد شده است. همچنین با قطع برق، سایت‌های مخابراتی ظرفیت خود را از دست می‌دهند. بسیاری از زیرساخت‌های کشور وابسته به برق میباشند. در شرایط کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است و قطع برق سبب می‌شود سایت‌ها ظرفیت خود را از دست بدهند.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه 7000 سایت مخابراتی در تهران وجود دارد، تصریح کرد که برق برخی مناطق بیش از دو ساعت قطع می‌شود و فاصله بین قطع شدن به اندازه‌ای نیست که باتری‌ها بتوانند شارژ شوند.

بر اساس گفته های وزیر ارتباطات، بازسازی باتری‌های اپراتورها و بسیاری از سایت‌های مخابراتی زمانی در دستور کار قرار گرفت که شبکه برق به‌دلیل وقوع سیل و زلزله قطعی می‌شد و پدافند غیرعامل به‌صورت جدی اقدام به بازبینی آن‌ها کرد.

در ابتدای خردادماه سال جاری سازمان تنظیم مقررات در طی واکنش به اختلال اینترنت و شبکه تلفن همراه به‌ دنبال قطع برق، اپراتورها را ملزم کرد تا امکانات دیزل ژنراتور و باتری‌های پشتیبان برای تأمین برق آنتن‌ها و سایت‌های BTS را تقویت و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باتری‌ها را برطرف نمایند؛

اپراتورها همان زمان در پاسخ به این سازمان گفته بودند باتری‌های پشتیبان سایت‌هایشان به دلیل قطع مکرر برق توان نگه‌داری شارژ ندارند و این قطع شدن در حال تخریب تجهیزات آن‌ها نیز هست؛ هرچند برخی اپراتورها (همچون شرکت مخابرات) گفتند به دلیل مشکلات مالی، اصلا توان تهیه این تجهیزات را ندارند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا