فناوری

ویژگی Shortcuts دستیار صوتی سیری

در رویداد توسعه‌دهندگان WWDC 2018، اپل نسخه آی‌او‌اس ۱۲ را رونمایی کرد. در این نسخه، دستیار صوتی اپل پیشرفت‌هایی را به خود دیده است که ویژگی جدیدِ Shortcuts نیز شامل آن‌ها میباشد. بواسطه این ویژگی، دستیار صوتی سیری به کاربران نکات مختلفی را یادآوری می‌کند. اکنون سیری از هر زمان دیگری آگاهانه‌تر در گوشیتان فعالیت می‌کند و به فعالیت‌ها و عادات شما در طول شبانه‌روز از طریق Shortcutsها توجه مینماید.

کابران شرکت اپل میتوانند به واسطه این  قابلیت روند سیری را از طریق دستورات صوتی شخصی‌سازی نمایند. برای مثال، اگر قصد برگشت به خانه‌تان را دارید، سیری با شناخت این امر اقدام به معرفی برخی چیزها نظیر پخش لیست پخش مخصوص، یا از طریق پیام متنی، شخص ساکن در خانه را از زمان رسیدنتان مطلع می‌کند.

با این حال این تمامی کارکرد Shortcuts نیست و اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث نیز می‌توانند از طریق این قابلیت با سیری تعامل داشته باشند. در دمویی که اپل در این رویداد به نمایش گذاشت، کاربر می‌تواند با ذخیره‌سازی رزرو هتل در حافظه‌ی سیری و سپس نسبت‌دادنِ دستور صوتی خاص برای فراخوانی آن، به آسانی به امورشان دسترسی پیدا کنند.

با اینکه ویژگی های مذکور از مدت‌ها پیش در گوگل اسیستنت وجود داشته؛ اما اضافه‌شدنِ آن ها به دستیار صوتی کوپرتینونشین ها، بی‌شک امری مثبت و مهم تلقی می‌شود که در ارتقا تجربه‌کاربری تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. این ویژگی قرار است از طریق اپلیکیشن جداگانه‌ای با نام «Shortcuts» در دسترس کاربران قرار بگیرد. این اپلیکیشن، تنها در اختیار کاربران آیفون، هوم‌پاد و اپل واچ قرار داده خواهد شد و سیستم‌عامل‌های مک و تی‌وی او اس فعلاً از آن بی‌بهره خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا