اختلال در راهاندازی محصولات اپل
کمپانی اپل در یک فصل پاییزی سال گذشته بسیار شلوغ و پرکار بود؛ این شرکت در این بازه سه رویداد بزرگ برای معرفی محصولات خود از جمله خانوادهی آیفون 12، اپل واچ سری 6، آیپد ایر 4، مکهای مبتنی بر آرم و… برگزار کرد و چندی پیش در یک تصمیم غیر منتظره، اولین هدفون دورگوشی موسوم به ایرپاد مکس را بهصورت مطبوعاتی رونمایی نمود تا بهعنوان آخرین محصول سختافزاری اپل در سال 2020 شناخته شود.
بر اساس گزارشات منتشر شده، که با توجه به حجم زیاد تقاضا در روزهای پایانی سال 2020 و مصادف شدن با کریسمس، مشکلاتی در سرورهای آیکلاد اپل رخ داده است. به طوری که تعدادی از افرادی که محصولاتی نظیر اپل واچ، آیفون و هومپاد را بهعنوان هدیهی کریسمس از دوستان و خانواده خود دریافت کرده بودند، مشکلی در سیستم آیکلاد و به تبع آن، فعالسازی دستگاههای خود گزارش دادهاند.
تاکنون دلایل مشکل ذکر شده مشخص نگشته است؛ اما برخی از کاربران ادعا میکنند که مدتزمان طولانی برای ایجاد حساب آیکلاد (iCloud) و راهاندازی دستگاه صرف کردهاند؛ درحالیکه برخی دیگر حتی نتوانستهاند دستگاه را فعالسازی نمایند. بخش پشتیبانی اپل از این موضوع خبر دارد و در توییتی اعلام کرد:
در حال حاضر ما ترافیک بالایی تجربه میکنیم که بر توانایی شما در راهاندازی آیکلاد تأثیر میگذارد؛ لطفا چند ساعت دیگر دوباره امتحان کنید.
غول دنیای فناوری هنوز اظهارنظر دیگری در این باره این موضوع نکرده است؛ اما همانطور که پیشتر اشاره شد، پیشبینی میشود فصل تعطیلات امسال برای اپل بسیار شلوغ باشد. کوپرتینوییها به دلیل تأخیر تولید ناشی از شیوع ویروس کرونا، جدیدترین خانوادهی گوشیهای آیفون را هم یک ماه دیرتر از حد معمول عرضه کردند.
انتظار میرود هوم پاد مینی و ایرپاد مکس با استقبال مناسبی روبهرو شوند که تمامی اینها موجب میشود سرورهای اپل ترافیک بیسابقهای تجربه کنند؛ این مسئله باعث بروز مشکلاتی در راهاندازی برخی از محصولات این شرکت شده است.