اینترنت

پوشش اینترنت استارلینک تا انتهای شهریور

در طی ماه های گذشته، تنها رفتارهای ایلان ماسک جنجال به پا نکرده است؛ بلکه معرفی ایده استارلینک نیز یکی اقداماتی میباشد که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. بر اساس این ایده، شرکت اسپیس ایکس می‌تواند خدمات اینترنت پرسرعت را به تمام نقاط جهان ارائه می‌دهد.

شرکت اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت استارلینک تصمیم دارد 12 هزار ماهواره را به فضا پرتاب نماید. این ماهواره‌ها نیز با قرارگرفتن در مسیر درست چرخش به دور زمین می‌توانند اینترنت پر سرعت را به نقاط مختلف دنیا ارائه دهند. بر اساس گزارش وب‌سایت BusinessInsider، اسپیس ایکس موفق شده 1.800 عدد از ماهواره‌های مورد‌نیاز را به فضا پرتاب کند و تا پیش از پایان سال 2021، ارائه اینترنت استارلینک را می‌تواند به مرحله اجرا درآورد.

گوئین شات‌ول، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، در کنفرانسی مجازی بیان کرده است با قرار‌گرفتن این تعداد ماهواره ارسال‌شده در مدارشان، امکان ارائه اینترنت استارلیک به علاقه‌مندان فراهم خواهد شد و هرچه ماهواره‌های بیشتری پرتاب شوند، ظرفیت بیشتری برای پوشش هرچه بهتر اینترنت در نقاط مختلف جهان میسر گشت. از نگاه مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، چنین اتفاقی سپتامبر (شهریور تا مهر) سال جاری رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است حتی با قرار‌گرفتن ماهواره‌ها در مسیر درست، باز‌هم مشکلات دیگری برای دستیابی به اینترنت استارلینک وجود خواهد داشت. شرکت آمریکایی باید در هر کشور مجوز فعالیت بگیرد و در‌حال‌حاضر نیز نسخه بتای اشتراک اینترنت استارلینک فقط در برخی از کشورهای دنیا مانند ایالات متحده، بریتانیا و کانادا در‌ دسترس میباشد.

به بیان دیگر، امکان دارد کشوری کاملا زیر پوشش پروژه استارلینک باشد؛ اما به‌دلیل ارائه‌نشدن مجوز لازم برای فعالیت این سرویس در کشور مدنظر، علاقه‌مندان نتوانند به اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای دسترسی یابند. بر اساس اطلاعات منتظر شده، این شرکت توانسته مجوز فعالیت در کشورهای مختلف ازجمله اتریش، استرالیا، آرژانتین، بزریل، فرانسه، شیلی، کلمبیا، آلمان، ایرلند، یونان، ایتالیا، مکزیک، هلند، نیوزلند، فیلیپین، آفریقای‌جنوبی و اسپانیا را به‌دست آورد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا