مخابرات دارای بدترین وضعیت پاسخگویی میباشد
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشو که به نام رگولاتوری نیز شناخته میشود، با بررسی وضعیت مرکز تماس اپراتورهای شرکتهای مختلف ارائه دهنده اینترنت، اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران پایینترین رتبه در پاسخگویی به کاربران را دارد.
پیمان قرهداغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده در رگولاتوری، در این رابطه عنوان کرده، در حال حاضر وضعیت مرکز تماس مخابرات (۲۰۲۰) مشکلات زیادی دارد و درصورتی که این مشکلات حل نشود، مطابق مفاد پروانه، برخورد با آنها را با جریمه ۲ میلیارد تومانی آغاز خواهیم کرد.
همچنین قرهداغی افزود، رگولاتوری بیش از یک سال میباشد که روزانه در چند نوبت در زمانهای پیک و غیر پیک با مرکز تماس اپراتورهای مختلف تماس میگیرد تا بازرسی بر روی روال پاسخگویی به مشترکان داشته باشد. همچنین، طی 3 ماه آینده سازمان تنظیم مقررات دسترسی رصد آنلاین را نیز به برنامهی خود میافزاید.
وی ادامه داد، طی بازرسیهای سرزده از یکی از مراکز اصلی پاسخگویی مخابرات کشور، معلوم شد که حدود 60% از کسانی که با مراکز تماس شرکت مخابرات ایران تماس میگیرند، نمیتوانند با اپراتورها صحبت کنند. درواقع یکی از بزرگترین مشکلهای مراکز پاسخگویی، نداشتن نیروی ماهر و کاربلد میباشد.
رگولاتوری با طرح مشکل مراکز تماس ۲۰۲۰ طی یک جلسه با مخابرات، دو ماه برای رفع آن مهلت داد.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده در رگولاتوری میگوید بر اساس اعلام مخابرات، 80 درصد تماسها در 60 ثانیه ابتدایی به اپراتور متصل میشوند؛ این در حالی است که بر اساس شواهد، این اتفاق رخ نمیافتد!!!