فناوری

پایان پشتیبانی گوگل کروم از پردازنده‌های قدیمی

اعضای گروه توسعه‌ی موتور کرومیوم (Chromium) با تغییر در سیاست‌های کاری خود، تصمیم دارند از نسخه‌ی 89 مرورگر کروم Google Chrome، به پشتیبانی از تمامی پردازنده‌های مرکزی که‌ بر اساس معماری x86 می‌باشند و دارای مقدار حداقل SSE3 نیستند، خاتمه دهند.

این تصمیم بدین معناست که پشتیبانی کروم از پردازنده‌های دوران پیش از Intel Core 2 Duo (نظیر Atom و Celeron M) متوقف خواهد شد. بیشتر پردازنده‌هایی که از سال 2005 به بعد تولید شده‌اند قادر به پشتیبانی از SSE3 هستند. ویندوز 10 برای سازگاری با پردازنده، نیازمند پشتیبانی آن از SSE2 می‌باشد.

مرورگر کروم در نسخه‌ی 87 خود هشداری روی صفحه ظاهر می‌کند تا اعلام کند پشتیبانی از پردازنده‌هایی که SSE3 ندارند به‌زودی متوقف خواهند شد.

از گوگل کروم 89 به بعد، فایل نصب مرورگر روی دستگاه‌هایی که دارای پردازنده‌های ذکر شده می‌باشند، کار نخواهد کرد. برای اجرا کردن این نسخه و نسخه‌های بعدی روی این دسته از پردازنده‌ها به کرش کردن اپلیکیشن منتهی خواهد شد.

ظاهرا تنها ویندوز می‌باشد که کمی از تغییر سیاست‌های تیم توسعه‌ی کرومیوم متأثر می‌شود؛ چرا که کروم OS، اندروید و مک از قبلتر صرفا با پردازنده‌هایی سازگارند که پشتیبانی از استانداردهایی در سطح SSE3 را ارائه بدهند. هنوز دلیل اصلی کروم برای انجام این امر مشخص نیست اما احتمال می‌رود این موضوع به عملکرد مرورگر ارتباط دارد.

بر اساس این که مرورگر مایکروسافت از موتور کرومیوم استفاده می‌کند، احتمالا از تصمیم تیم توسعه‌ی کرومیوم برای پایان پشتیبانی از پردازند‌ه‌های قدیمی متأثر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا