فناوری

پشتیبانی آیفون 13 از وای فای 6E

در ماه گذشته یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی Barclays در گزارشی اعلام کرد که کمپانی اپل احتمالا گوشی‌های سری آیفون 13 (Apple iPhone 13) را با استاندارد وای فای 6E همراه می‌سازد. همان شخص جدیدا باردیگر روی این موضوع تأکید کرده و این بار اعلام کرده است اطمینان بیشتری دارد که آیفون 13 به فناوری وای فای 6 ای مجهز می‌شود.

پشتیبانی گوشی آیفون 13 از وای فای 6E خبر خوشحال‌کننده‌ای برای برادکام (Broadcom) محسوب می‌شود؛ چرا که این شرکت قرار است تأمین‌کننده‌ی مودم وای فای آیفون‌های نسل جدید برای عموم باشد. برادکام قبلتر نیز مودم وای فای 6E را برای گوشی گلکسی s21 اولترا سامسونگ تولید کرده است. پرچم‌دار جدید شرکت کره‌ای نخستین گوشی دنیا با وای فای 6E محسوب می‌شود.

این وای فای از باند فرکانسی جدید 6 گیگاهرتزی بهره می‌گیرد و همین موضوع مزیت مهمی برای کسانی محسوب می‌شود که در آپارتمان زندگی می‌کنند. امروزه، باند پنج گیگاهرتزی بسیار شلوغ شده و به‌لطف وای فای 6E می‌توان سراغ باندی مجزای دیگری رفت. سیگنال‌های 6 گیگاهرتزی دشوارتر از درون دیوارها عبور می‌کنند و همین موضوع موجب شده میزان دخالت شبکه‌ی همسایه‌ها در شبکه‌ی شما کاهش یابد.

استاندارد وای فای 6E وعده‌ی ارائه‌ی پهنای باند بیشتر را داده است و دارای هفت کانال 160 مگاهرتزی دارد (14 کانال 80 مگاهرتزی). در این وای فای نیز تأخیر کاهش پیدا کرده است و موجب بهبود قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش به‌صورت بی‌سیم و استریم بازی از رایانه یا کنسول می‌شود.

اپل با عرضه‌ی گوشی‌های سری آیفون 11 به یکی از نخستین برندهای دنیا برای پشتیبانی از استاندارد وای فای 6 تبدیل شده است و به ‌نظر می‌رسد که تصمیم دارد رویکرد مشابهی برای وای فای 6E در پیش بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا