شبکه‌های اجتماعی

آپدیت جدید تلگرام

اپلیکیشن تلگرام (Telegram) برخلاف بسیاری دیگر از توسعه‌دهندگان پیام‌رسان، در هر آپدیت خود، قابلیت‌های جدید و درخورتوجهی به پیام‌رسانش اضافه می‌کند. مدتی پیش تلگرام قابلیت چت صوتی مانند پلتفرم کلاب هاوس را به برنامه خود اضافه کرده است و از آن زمان بهبودهایی روی این قابلیت اعمال گشت. در آپدیت جدید تلگرام نه‌تنها چت صوتی بهبود پیدا کرده است بلکه قابلیت‌های اضافه‌ای به این پیام‌رسان اضافه شده است.

قابلیت زمان‌بندی ارسال پیام از پیش در این برنامه پیام رسان وجود داشت؛ بااین‌حال در به‌روزرسانی اخیر کاربران قادراند چت‌های صوتی را برای تاریخی مشخص زمان‌بندی کنند. در این آپدیت، قابلیت چت صوتی منعطف‌تر شده است که قبلا تنها به کاربران امکان می‌داد چت صوتی را فورا آغاز کنند.

این پیام رسان در آپدیت اخیر خود قابلیت شمارش معکوس نیز افزوده است تا در نقش یادآور برای چت صوتی‌ِ زمان‌بندی‌شده ظاهر شود. هنگامی که شمارش معکوس به صفر برسد، چت صوتی لزوما آغاز نمی‌گردد؛ چون میزبان حتما باید گزینه‌‌ی Start را انتخاب نماید. در چت صوتی با ضربه‌زدن روی تامب‌نیل کاربران می‌توانید به «مینی پروفایل» آن‌ها که شامل تصاویر و بخش‌های دیگر است، دسترسی پیدا کنید.

در بروزرسانی جدید تلگرام سیستم پرداختی‌ نیز بهبود یافته است. این سیستم از این به بعد می‌تواند در داخل تمام چت‌ها فرایند پرداخت را مدیریت نماید و در هنگام صحبت با دوستان خود فرایند پرداخت پول سریع‌تر و ساده‌تر صورت گیرد. همچنین تلگرام در این باره صراحتا بیان کرده است که برای ارائه‌ی سرویس پرداختی کارمزدی دریافت و سیستم پرداخت تلگرام اطلاعات پرداختی را ذخیره نمی‌کند.

علاوه بر این پیام رسان دو وب‌اپلیکیشن‌ جدید برای موبایل و دسکتاپ معرفی کرده است. این وب‌اپلیکیشن‌ها نسبت به وب‌اپلیکیشن پیشین کاملا بازطراحی شده‌اند و شامل قابلیت‌های متنوع، پشتیبانی از استیکرهای انیمیشنی، حالت تاریک و پوشه‌های چت‌ها است. تلگرام همچنین پخش‌کننده‌ی داخلی ویدئو را بهبود بخشیده و انیمیشن‌های روان‌تر و جدیدتری به نسخه‌ی اندروید پیام‌رسانش افزوده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا