فناوری

افتتاح نخستین سایت‌های 5G همراه اول در مشهد

شرکت همراه اول در روز 4 اسفند سال جاری، نخستین سایت‌های 5G خود را در «شهرداری منطقه ثامن» روبه روی حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» در مشهد رونمایی کرد. درنتیجه از این به بعد مشترکان این اپراتور مقدور اند با حضور در این نواحی، از اینترنت نسل پنجم استفاده کنند.

بر اساس گزارش همراه اول، مشترکان این اپراتور که گوشی‌های موبایلشان از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، می‌توانند در نقاط زیرپوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان بهره ببرند. برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند، می‌توانند بواسطه مودم و سرویس وای‌فای از این فناوری استفاده کنند.

این شرکت تحقیقات خود را بر روی فناوری 5G از سال 1395 آغاز کرد و توانست با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های ایرانی، فرایند بومی‌سازی این فناوری را جلو ببرد. در سال 1396، این اپراتور قراردادهایی با شرکت‌های نوکیا و اریکسون برای توسعه 5G منعقد و در نمایشگاه تلکام همان سال نیز یوزکیس‌هایی را با کمک دانشگاه تربیت‌مدرس و دانشگاه صنعتی شریف در این نسل ارائه داد.

قابل ذکر است شرکت همراه اول تصمیم دارد هفته‌ آینده سایت‌های 5G خود را در چند نقطه از تهران و تا انتهای سال در شهرهای تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و کیش تاسیس و افتتاح کند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا